26 Ağustos 2009 Çarşamba

FARELİ KÖYÜN KAVALCISI(ÇOÇUK OYUNU)


FARELİ KÖYÜN KAVALCISI
OYUNLAŞTIRAN: HALE ŞENÖZGEN
OYUNCULAR: ( SAHNEYE ÇIKIŞ SIRASINA GÖRE)
1.ANLATICI
2.ANLATICI
KÖYLÜLER:
1. KÖYLÜ: ( SÜTÇÜ)
2. KÖYLÜ: ( BERBER)
3. KÖYLÜ: ( AHÇI)
4. KÖYLÜ: ( EV HANIMI)
KRALİÇE
VEZİR
KAVALCI
FARELER:
1. FARE
2. FARE
3. FARE
4. FARE
ÇOCUKLAR:
1. ÇOCUK
2. ÇOCUK
3. ÇOCUK
4. ÇOCUK
( OYUNUMUZ HAMELİN KÖYÜNDE GEÇER. OYUN KİŞİLERİ HEM KÖY HAYATINI HEM DE OYNADIKLARI KİŞİNİN ÖZELLİKLERİNİ YANSITICAK KOSTÜMLER GİYER VE UYGUN AKSESUARLAR KULLANIR.)
1.SAHNE ( GİRİŞ MÜZİĞİ)
1.ANLATICI: BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ. YILLAR YILLAR ÖNCE HERKESİN MUTLU YAŞADIĞI HAMELİN KÖYÜNÜ FARELER BASTI.
2.ANLATICI: KEMİRGEN FARELER HER ŞEYİ YOK EDİYORDU. KÖYLÜLER ÇOK ZOR DURUMDALARDI. NAPICAKLARINI BİLMİYORLARDI.
2. SAHNE ( GEÇİŞ MÜZİĞİ)
(ELLERİNDE SÜPÜRGELERLE SAHNEYE GİRERLERFARELERİ OYNAYAN ÇOCUKLAR SAHNENİN DEĞİŞİK YERLERİNDE DURURLAR.)
1.KÖYLÜ: AA BİR FARE GÖRDÜM.
2.KÖYLÜ: AA BİR TANEDE ŞURADA.
3.KÖYLÜ: İŞTE BİR TANE DAHA DÜKKANIMA DOĞRU GİDİYOR.
4.KÖYLÜ: YAKALADIM. YAKALADIM. HAY ALLAH KAÇIRDIM.
HEPSİ : OFF OFF HER YERDE FARELER.
( KÖYLÜLER FARELERİ KOVALAMAYA BAŞLARLAR.)
3.SAHNE
1.ANLATICI: KÖYLÜLERİN AKSİNE KRALİÇE SORUNUN ÖNEMİNİ BİR TÜRLÜ ANLAMIYORDU.
2.ANLATICI: KRALİÇE CİMRİ Mİ CİMRİ. BASİT TUAZKALRLA FARELERDEN KURTULACAĞINI İNANIYORDU. TAA Kİ GİR GÜÜÜÜN…( BİRBİRLERİNE BAKARAK GÜLERLER.)
4. SAHNE
( KRALİÇE TAHTIN ÜZERİNE ÇIKMIŞ BAĞIRMAKTADIR.)
KRALİÇE: FARE …FARE... FAREEE… VEZİR İŞTE ŞURDA BİR FARE HEMEN ÖLDÜR.
VEZİR: EMREDERSİNİZ KRALİÇEM. (ELİNDEKİ SÜPÜRGE İLE FAREYİ OYNAYAN ÇOCUĞU KOVALAR.)
KRALİÇE : IYYY.. BU BÖYLE OLMAYACAK HER YERDE FARELER. BANA, DERHAL KAVALIYLA FARELERİ YOK EDEN KAVALCIYI BULUN.
VEZİR: EMREDERSİNİZ KRALİÇEM.
KRALİÇE: ÇABUUUUUUK.. ( VEZİR ÇIKAR.) AYY ŞURADA BİR FARE. YOK YOK DEĞİLMİŞ…( TAM ARKASINA BİR FARE GELİR) FAREEE.(TAHTA ÇIKAR.)
5.SAHNE
KAVALCI: ( ELİNDE KAVALIYLA GİRER.) İŞTE GELDİM KRALİÇEM. DEMEK KÖYÜ FARELERDEN KURTARMAMI İSTİYORSUNUZ.
KRALİÇE: EVET. EVET. NE İSTERSEN VERİRİM. YETER Kİ BİZİ FARELERDEN KURATR. SONRA DİLE BENDEN NE DİLERSEN.
KAVALCI: KAVALIMIN SESİYLE SİZİ FARELERDEN KURTARIRIM. ANCAK BİR ŞARTIM VAR. KARŞILIĞINDA BİN ALTIN İSTERİM.
KRALİÇE: BİN ALTIN MI? EĞER BUNU BAŞARIRSAN SANA KRALİÇEDEN ELLİ BİN ALTIN. ( SEVİNÇLE)
6.SANHE
1. ANLATICI: KAVALCI HEMEN İŞE BAŞLADI. KAVALINI ÇALMAYA BAŞLAR BAŞLAMAZ FARELER BÜYÜLEYİCİ MELODİYE KENDİLERİNİ KAPTIRIRLAR.
FARELER: ( HEP BERABER) BİZ FARELER
GEZE GEZE GELDİK BU KÖYE
NE GÜZEL HER YER ÇÖP İÇİNDE
HERMEL KÖYÜ ESKİDE KALDI
BURASI ARTIK FARELİ KÖY
KAVALCI: (KAVALINI ÇALARAK SAHNEYE GİRER. TÜM FARELER BÜYÜLENMİŞ GİBİ KAVALIN SESİNE DOĞRU GİDER. DAİRE OLURVE SAHNEDEN ÇIKARLAR.)
2.ANLATICI: KAVALCI FARELERİ KÖYÜN DIŞINA GÖTÜRÜR.
1. ANLATICI: GÖREVİNİ BAŞARIYLA BİTİREN KAVALCI, ÖDÜLÜNÜ ALMAK ÜZERE SARAYA GİDER.
2.ANLATICI: AMA KRALİÇEYLE KONUŞTUĞUNDA BÜYÜK BİR HAYALKIRIKLIĞINA UĞRAR.
7. SAHNE
KRALİÇE: ( ELİNDE ALTIN KESESİ) KAVALCI SANA ELLİ BİN ALTIN ÇOK. BEŞYÜZ ALTIN YETER SANA.
KAVALCI: AMA KRALİÇEM.
KRALİÇE: BANA KARŞIMI GELİYORSUN. HEMEN GİT SARAYIMDAN.
KAVALCI: BİR PLANIM VAR. GÖRÜRSÜNÜZ KRALİÇEM ÇOK PİŞMAN OLUCAKSINIZ.
8. SAHNE
1.ANLATICI: KAVALCI KAVALINI ÇALAR. BU KEZ ÇAĞRISINA KÖYÜN ÇOCUKLARI KULAK VERİR.
2.ANLATICI: KAVALCI BU SEFERDE ÇOCUKLARI KÖYÜN DIŞINA GÖTÜRÜR.
9. SAHNE
(GECE TÜM KÖY UYKUDAYKEN. ÇOCUKLAR PİJAMALARIYLA EVLERİNDEN ÇIKARLAR.)
1.ÇOCUK: NE KADAR GÜZEL BİR MÜZİK.
2. ÇOCUK: HADİ BU MÜZİĞİN PEŞİNDEN GİDELİM.
3.ÇOCUK: BELKİ ORADA DAHA GÜZEL BİR KÖY VARDIR.
4.ÇOCUK: HADİ MÜZİĞE DOĞRU GİDELİM.
10.SAHNE
1.KÖYLÜ: (KOŞARAK GELİR.)YOK YOK YOK ÇOCUKLARIMIZIN HİÇBİRİ YOK?
2.KÖYLÜ: OĞLUM KİMBİLİR NERDEDİR?
3. KÖYLÜ: KIZIM AÇ MIDIR , SUSUZ MUDUR?
4. KÖYLÜ: BU BÖYLE OLMAZ KRALİÇEYE GİDELİM. O BİZE YARDIM EDER.
11.SAHNE
KRALİÇE: DEMEK ÇOCUKLARINIZ KAVALCI GÖTÜRDÜ.
KÖYLÜLER: (HEP BERABER) EVET KRALİÇEM.
KRALİÇE: BEN ŞİMDİ BİR ÇAĞRE DÜŞÜNÜRÜM. TAMAM BULDUM. KAVALCIYA OLAN BORCUMU ÖDEYECEĞİM.
KÖYLÜLER: YAŞASIN.
KRALİÇE: AMA SİZDE HEMEN GİDİN. EVİNİZİ , SOKAĞINIZI İYİCE TEMİZLEYİN.
12.SAHNE
( KAVALCI KAVALINI ÇALARAK PEŞİNDE ÇOCUKLARLA SAHNEYE GİRER.)
1.ÇOCUK: AA KÖYÜMÜZ NE GÜZEL OLMUŞ.
2.ÇOCUK: DÜŞLER ÜLKESİ GİBİ.
3.ÇOCUK: BİR DAHA HİÇ KİRLETMEYELİM.
4.ÇOCUK: ANNE BABA UYANIN BİZ GELDİK.
1. KÖYLÜ: AH YAVRUM BENİM.
2.KÖYLÜ:AH CANIM BENİM.
3.KÖYLÜ: AH AH KUZUM BENİM.
4.KÖYLÜ: AH BEBEĞİM. MİNİK KUŞUM.
KRALİÇE: GELDİM HALKIM GELDİM. DEMEK ÇOCUKLARINIZA KAVUŞTUNUZ
( SEVİNÇLE SARILIR. DANS EDERLER. KAVALCIDA SAHN KENARINDA KAVALINI ÇALAR.)
1.ANLATICI: KRALİÇE CİMRİLİĞİN VE KURNAZLIĞININ KÖTÜ SONUÇLARA YOL AÇTIĞINI ANLADI. VERDİĞİ TÜM SÖZLERİ TUTMAYI ÖĞRENDİ
2.ANLATICI: KÖYÜLÜLERDE TEMİZ OLMANIN NE KADAR ÖNEMLİ OLDUĞUNU ANLADI. HERMEL KÖYÜNDE SONSUZA KADAR MUTLU YAŞADILAR.
(MÜZİK.ÇOCUKLAR SAHNE ÖNÜNE GELİP SELAM VERİRLER.)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA