16 Kasım 2009 Pazartesi

DRAMA ÖRNEĞİ - KÜTÜPHANE



1)Tema: kütüphane kurallarına uyma
2)Çevre: Sınıf ortamı çocuklarla birlikte kütüphane ortamına çevrilir.
3)Çocukların rolü: kütüphaneye gelen öğrenciler, kütüphane görevlisi
4)Öğretmenin rolü: kütüphaneye gelen öğrenci
5)Çerçevenin belirlenmesi:
Kütüphane görevlisi: kütüphane düzenini kontrol eden kişi
kütüphaneye gelen öğrenciler: kütüphaneye der çalışmak, kitap araştırmak amacıyla gelen öğrenciler.
6)Odak noktası: sessiz bir ortam olması gereken kütüphanenin çok gürültülü olması
7)Eylemlerin belirlenmesi:
İki arkadaş: siz kütüphaneye kitap araştırmak amacıyla geldiniz ama çok ses yapıp diğer üyeleri rahatsız ediyorsunuz.
Kütüphane görevlileri: siz kütüphane görevlilerisiniz, kütüphanenin düzenini sağlayan kişilersiniz. Kütüphane kurallarına uymayıp çok gürültü yapan iki arkadaş var. Siz bu durumdan rahatsızsınız.
3 arkadaş: Siz kütüphaneye ders çalışmak amacıyla geldiniz. Ama kütüphane kurallarına uymayıp çok gürültü yapan iki arkadaş var ve siz bu durumdan rahatsızsınız.
3 arkadaş: siz üç arkadaşsınız kütüphaneye ders çalışmak amacıyla geldiniz. Ama kütüphane kurallarına uymayıp çok gürültü yapan iki arkadaş var ve siz bu durumdan rahatsızsınız
8)püf noktası: öğretmen 1 kere alkış çaldığında canlandırmayı başlatıp durdurur.
Isınma hazırlık:çocuklara mekan içinde serbest yürüyüş yaptırılır.drama lideri çocuklara çeşitli yönergeler vererek çeşitli şekillerde selamlaşmalarını sağlar.
—Birbirinizi gözlerinizle selamlayın.
—Birbirinizi başınızla selamlayın
—Birbirinizi ellerinizle selamlayın
—Birbirinizi dirseklerinizle selamlayın
—Birbirinizi bacaklarınla selamlayın
—Birbirinizi kalçalarınızla selamlayın
Canlandırma: bir kez alkış çaldığımda artık sınıf bir kütüphane sizlerde sınıfımızın çocukları değil aldığınız roldeki kişilersiniz.(öğretmen bir kere alkış çaldığında canlandırma başlar.)

Değerlendirme:
—Sen hangi roldeydin?
—Sizleri rahatsız eden durum neydi?
—Nasıl bir çözüm buldunuz?

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA