16 Kasım 2009 Pazartesi


KUKLA VE KUKLACI.

Birinci aşamada, sınıf iki eşit sayıya bölünüyor ve çocuklar yüzleri birbirine dönecek şekilde iç içe iki daire oluşturuyorlar.
İkinci aşamada, içteki çocuklara kukla, dıştaki çocuklara kuklacı yani kuklayı yapan kişi olduğu söyleniyor.
Üçüncü aşamada, kuklacı olan çocuk kuklaya şekiller veriyor. Öğretmen alkışladığında kuklacılar saat yönünde yer değiştiriyor. Herkes ilk eşine gelene kadar tur tamamlanıyor.
Dördüncü aşamada, öğretmen müzik açıyor ve kuklacı kuklasını kollarından tutarak oynatıyor.
Beşinci aşamada gruplar yer değiştiriyor, kuklalar kuklacı, kuklacılar kukla oluyor ve aşamalar tekrar uygulanıyor.
Bu drama sırasında önemli olan çocukların yer değiştirirken kuklacının yaptığı şekli bozmadan diğer kuklacıyı beklemesidir. Her kuklacı bırakılan yerden devam ederek yeni bir şekil verir. Bütün vücut kullanılarak, istenilen her şekil verilebilir.

MAKARNA DRAMASI
çocuklar gaire olacak şekilde sırt üstü yatarlar .Onlar makarnadır ve pişmeyi bekliyorlardır.

...Öğretmen şimdi sizi pişiriyorum der ocağı açar çocuklar ayaklarını vurarak kaynamaya başlarlar
....arasıra karıştırmak için yanlarına gidilip bir sağa sola karıştırılır.(sopa gibi uzun bir oyuncakla)çocuklar bu arada sağa sola sallanırlar..
...birkaçkez daha kaynatılıp çocukların ilgi durumuna göre karıştırma tekrarlanır....
...Daha sonra makarna süzülür...Çocuklar ayaklarını karınlarına çekerler
...Salça,yağ,peynir veya buna benzer soslar hazırlanır.Çocuklara yavaş yavaş dökülür... salçalancam diye birbirlerine sarılıyorlar..
...Sonra en eğlenceli kısmı onları yemek çatal ve kaşık oyuncakları ile güzel pişmiş makarnalar burunlarından kulaklarından yenir gibi yapılır..
...Makarnaların bir kısmı ayrılıp komşuya yollanır..Bir kısmı kediye buzdolabına
...Çocukların ilgi düzeyine göre her biri canlandırılırr.

BALON DRAMASININ DEĞİŞİK VERSİYONLARI


• Bir çocuk baloncu, diğerler balonlar olur, masal oluşturulur(baloncu ve balonlar maceralar yaşarlar, havaya uçarlar vb.) ve bu masal sahnede müzik eşliğinde gösteri haline getirilir

• Bir çocuk arı kılığında olur, diğer çocuklar balon olurlar, balon olan çocukların bir yerleri (kolu, bacağı, kafası vb.) kurdele ile bağlanmış olur-bu balonun ağzını temsil eder. Arı olan çocuk gelir balonu patlatır-kurdeleyi çözer. Daha sonra arı balonları kovalar.

• Bir çocuk pompa olur, diğer çocuklar balon, oyun balon şişirme tarzında oynanır. Oyundan sonra çocuklara balon şişiren çocuğun çalışma sayfası çocuklara verilir. Yönergesinde en son karede ne olacak diye sorulur.

• Balon şişirme Draması mutlu ve mutsuz balonlara ile oynanır

• Duygu Köşeleri Draması – sınıfın farklı köşeler duygu köşeleri olur. Bu köşeleri değişik duygu ipuçları konulur; örneğin – duyguya göre müzik çalar, balonlara duygular çizilir ve böyle asılabilir, duyguları çizilmiş suratlar asılabilir. Veya müzik daha sonra çalınabilir, çocuklar müziğe göre duyguyu tahmin etsinler.

• Balonlar mevsimlerine göre değerlendirilebilir.

• Mevsim Çalışması; çocuklar 4 gruba bölünürler, her grup kendi mevsimini seçer, çocuklar mevsimlerini canlandırırlar, diğer gruplar yaptıklarını tahmin ederler.



GÜNLÜK OLAYLARI DRAMASI

• Kendine güvenen çocuklara günlük yaptığımız hareketler(diş fırçalanan adam, çamaşır yıkanan kadın, sakal traşı yapan adam vb.) verilir. Hareketi veya olayı aldığı çocuk ortaya çıkarak o olayı veya hareketi canlandıracak. Diğer çocuklar canlandırma bitene kadar, sabretip yaptığı hareketi tahmin ederler.Drama bittikten sonra çocuklara her gördükleri hareketi ile ilgili sorular sorulur; nasıl oynadı, neler yaptı, siz nasıl gösterirdiniz?



ÇAMAŞIR YIKAMA DRAMASI

• Birkaç çocuk çamaşır olur. Bir çocuk ise çamaşır yıkayan bayan olur. Çocuklar çamaşır yıkama aşamaları tamamıyla canlandıracaklar. Dramadan sonra çocuklara sorular sorulur; Kim çamaşır yıkadı, kim çamaşır oldu, çamaşırlar beyaz veya renkli miydi, kimin çamaşırları onlar, nasıl yıkandı, nasıl asıldı, çamaşır olan çocuklar neler hissetti, çamaşırı yıkayan ne hissetti, çamaşır ipte asılırken neler hissetti vb.

AKŞAM EVİMİZDE NELER YAPIYORUZ DRAMASI

• Bu drama GÜNLÜK OLAYLARI Draması şeklinde oynanılabilir. Dramadan sonra çocuklar sorular sorulur; akşam babanız ne yapar, anneniz ne yapar, siz ne yaparsınız vb.

NESNELERİ FARKLI AMAÇLAR İÇİN KULLANMA DRAMASI

• Sınıfın ortasına birkaç nesne konulu. Çocuklar bu nesneleri kullanarak bir hareketi veya olayı canlandıracaklar. Oyunun başında 2 nesne, daha sonra ise nesne sayısı arttırılır.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA