16 Kasım 2009 Pazartesi


ŞEKİLLERİN KONUŞMASI


Çomak kukla:

1. Üçgen, 2. Kare, 3. Dikdörtgen, 4.Daire

Üçgen ile kare yolda karşılaşırlar ve selamlaşırlar. Daha sonra üçgen kareye kendini tanıtır.

- Biliyormusun benim üç kenarım var. Bu yüzden bana üçgen diyorlar. İstersen bir sayalım. Bir, iki ,üç.

Sonra kare üçgene kendisini tanıtır.

- Benim adım da kare, dört kenarım var, kenarlarımın dördü de birbirine eşit. Benim kenarlarımı da sayalım. Bir , iki, üç, dört. Sonra da üçgenle kare çok iyi arkadaş olarak beraber yollarına devam ederler.

Yolda giderken dikdörtgen ile karşılaşırlar. Kare hemen atılır.

- Aaaa, bana benziyor der. Üçgen de hemen

- Siz birbirinizden farklısınız der, Çünkü onun iki kenarı uzun, iki kenarı kısa, oysa senin bütün kenarların eşit. Üçgen gel onunla da tanışıp arkadaş olalım der.

Daha sonra dikdörtgene yaklaşıp selamlaşırlar. Dikdörtgen kendini tanıtır.

- Benim adım dikdörtgen, dört kenarım var, ikisi uzun , ikisi kısa.

Üçgen ve kare kendilerini dikdörtgene tanıttıktan sonra beraber yollarına devam ederler. Yolda daire ile karşılaşırlar. Ama daire hiç birisine benzemiyor. Çünkü dairenin köşeleri yoktur. O bir yuvarlaktır. Daha sonra daire ile tanışırlar çok iyi arkadaş olurlar ve yollarına devam ederler.

Geometrik şekiller farklı etkinliklerde tanıtılır ve öğretilir. Bu hikayede iyice kavrama için pekiştirmek için verilebilir. Hikaye anlatılırken çomak kuklalar kullanılır ve farklı konuşmalar da eklenebilir. Nasılsınız? Teşekkür ederim gibi.

Sonunda sınıfta şekillere benzeyen eşyaların bulunması istenebilir, şekillerle ilgili oyunlar oynanabilir. Şekillerimizi ve sayılarımızı yapmadan önce "şekillerin konuşması" adlı hikayeyi okuduk ve anlattılar, şekilleri inceledik.

Sayılarımızı da yapmadan önce çubuk ve kibrit çöpleri ile sayıları çalıştılar.

Sonra da vücudumuzla yapalım dedik. Geometrik şekilleri rahat yaptılar, sayılarda zorlandılar ama hırs ta yaptılar:)

Vücudumuzla şekilleri ve sayıları oluşturmaya çalışırken bazı kavramları ve kazanımları da öğrenmiş pekiştirmiş olduk.

- Kendisini doğru yere yerleştirebilme...

- Aşağa - yukarı, sağ - sol, düz - yamuk v.s.

- Organlarımız; Ayak ucuna, bacağını topla, başını dik tut, kollarını uzat gibi yönergeleri yapabilme.

- Estetik görüşünü söyleme, benzetme yapabilme, grupla beraber hareket edebilme v.s...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA