2 Aralık 2009 Çarşamba

YETİŞKİN VE GENÇLER İÇİN DRAMA ÖRNEKLERİ


Sessizlik


Yaş grubu:

9-14

Grup büyüklüğü:

Bütün sınıf, çiftler halinde

Gerekenler

Geniş bir alan

Aktivite

Her çifte bir durum örneği verin ve bunu sessiz bir drama haline getirmelerini söyleyin. Durumlar aşağıdaki gibi olabilir:

• Evde patates kızartıyorsunuz tava birden alev alıyor. Komşunuza gidip, onun telefonunu kullanarak itfaiyeyi arayacaksınız. Sesiniz kısılmış ve konuşamıyorsunuz. Söylemek istediğinizi nasıl anlatacaksınız?

• Derede bir köpek boğuluyor ama siz kendi başınıza ona ulaşamıyorsunuz. En yakındaki kişiye koşuyorsunuz ve gelip size yardım etmesini sağlamaya çalışıyorsunuz. Hiç bir kelime kullanmadan ne yapmasını istediğinizi açıklayın.

• Bir doğum günü partisi için kek pişiriyorsunuz ama yumurtayı yere düşürüyorsunuz ve başka yumurtanız da kalmamış. Komşunuzun evine gidip, hiç bir kelime kullanmadan ne istediğinizi ve neden istediğinizi açıklayın.

• Her çifte kendi sessiz dramalarını sınıfın geri kalanına anlatmalarını söyleyin.

İzleme

Çocuklar bu şekilde çalışma konusunda kendilerine güven duyunca, benzer bir durumu kendilerinin düşünmelerini ve durumu bilmeyen bir eşle çalışmalarını söyleyin. Eş, anlatmaya çalışılan sorunu tahmin edebilecek mi?
Şekil Verme


5-14

Grup büyüklüğü:

Çiftler

Gerekenler:

Geniş bir alan, teyp, kaset

Aktivite

Her çiftteki çocuklara kimin "A", kimin "B" olacağına karar vermelerini söyleyin. "A" nın bir miktar oyun hamuru görevi göreceğini, 'B" nin de "A"ya bir sekil vereceğini açıklayın.

Modellerin mutlaka belli bir şeye benzemesi gerekmemektedir. Çocuklar modelleri ile uğraşırken hafif bir müzik çalmak faydalı olacaktır. Çocuklar birkaç dakika beraber çalıştıktan sonra, "B" lere, durup kendi sanat eserlerini övmelerini söyleyin. Sonra da "A"lara, pozisyonlarını değiştirmeden odanın etrafında dolaşmalarını söyleyin. Bazıları bunu diğerlerinden daha zor yapacaklardır. Daha sonra çiftlerden rollerini değiştirmelerini isteyin.

İzleme

Çocukların oyun hamuru ile çalışmalarını sağlayın. Çiftleri bozmayarak birbirlerinin gerçek modellerini, hamurdan yapmalarını isteyin yapmalarını isteyin

Reklamlar




Yaş Grubu:

7-14

Grup Büyüklüğü:

4-6 çocuk

Gerekenler:

Bir video kamera ve oynatıcı (İsteğe bağlı)





Aktivite

Çocukların yabancı olmadığı televizyon reklamlarını tartışınız ve onları neyin etkili yaptığını düşününüz.

Çocukların oluşturduğu gruplara kendi televizyon reklamlarını yaratmalarını söyleyiniz.

Yakında gerçekleşecek bir okul etkinliğinin (konser, kermes .. .vb.) ya da sattıkları bir ürünün veya hizmetin (okul tişörtü, okul kitapları veya sınıfın ürettiği bir hizmet., .vb.) reklamını yapabilirler. Reklamlar toplantıda "reklam arası" zamanında gösterilebilir ya da videoya çekilerek velilere oynatılabilir.

İzleme

Reklamlarda müşteriyi ikna etmek için kullanılan teknikleri tartışınız.



Kayıp Mazeret Dilekçesi




Yaş grubu:

7-14



Grup büyüklüğü:

3 kişilik gruplar



Gerekenler:

Özel bir materyal gerekmez.



Aktivite

Her gruptaki üçlüye, bir öğretmen, bir müdür ve bir de öğrenci rollerini üstlenmelerini ve aşağıdaki oyunu canlandırmalarını söyleyin.

Okul yenidir ve okula gelmeyen çocuklar için katı kuralları vardır. Çocukların okula döndükten i/k gün anne veya babalarından, neden gelmediklerini açıklayan bir kağıt getirmeleri gerekmektedir.

Çocuk kendi mazeret dilekçesini bulamamaktadır. Annesi yazmıştır, fakat o belki de almayı unutmuştur. Ya da yolda düşürmüş olabilir. Öğretmene ne söylemelidir? Öğretmen çocuğa inanıp inanmamakta tereddütlüdür ve müdüre gider. Öğretmen ne söyleyecektir?

Müdür ne söyleyecek ve ne yapacaktır?
İyi Haber Kötü Haber




Yaş grubu:

7-14

Grup büyüklüğü:

Tüm sınıf veya daha küçük bir grup

Gerekenler:

Daire şeklinde oturulacak bir boşluk

Aktivite

Bu aktivite dairesel hikaye anlatımı şeklinde yapılmaktadır, her çocuk hikayeye sırayla bir cümle eklemektedir. Fakat bu sefer çocuklara, "iyi haber şu ki..." ya da "kötü haber şu ki..." diye başlamalarını söyleyin.

Çocukların iyi ya da kötü haberlerinin bir önceki çocuğun söylediği ile bağlantılı olmasını sağlayın. Hangi durumda iyi veya kötü haberin bu hikayeye uygunluk göstereceği bazen zor olacaktır. Bu durumda hikayeyi sizin başlatmanız ve pek çok olasılık yaratmanız işe yarayacaktır.

Örneğin;Öğretmen: Bu, küçük bir köyün dışında,küçük bir evde ve çok mutsuz olarak yaşayan Ayşe, Mehmet ve ailesinin hikayesidir.
Çocuk A: iyi haber, daha büyük bir eve taşınacaklarmış.
Çocuk B: Kötü haber, yeni evin çok odası olmasına rağmen, odaların şimdiki evdekinden çok daha küçük olmasıymış.
Çocuk C: İyi haber, aileye küçülme tozu verilmiş ve hepsi de küçülmüşler.
Çocuk D: Kötü haber, bütün yiyecekleri çok yüksek bir dolaba konmuş ve yetişemiyorlarmış.
Bu aktivite çocukları, bir önceki arkadaşlarını iyice dinlemelerine ve onlara cevap vermelerine cesaretlendirir. Bu beceriler grup çalışmasında çok önemlidir. Onların bu becerileri geliştikçe, siz kurallarda değişiklikler yapabilirsiniz, böylece bir önceki çocuğun söylediğinin tam:tersine fikir üretmelerini de önlemiş olursunuz. Örneğin çocuk D, "kötü haber, küçültme tozu işe yaramadı" dememelidir.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Blogunuzu çok beğendim, gerçekten çok faydalı olmuş. Öğrencilerime tiyatro yaptırırken kullanabileceğim etkinlikler.. Tekrar teşekkür ederim.

HARE dedi ki...

Faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Zaman ayırıp okuduğunuz için ben teşekkür ederim...

mavinin rengi dedi ki...

Bunun gibi drama etkinliklerini evde de oynamaya çalışıyoruz ara ara.Duygularını ifade edemeyen çocuklarda işe yaradığını gördüm.Güzel bir paylaşım olmuş,teşekkürler.

kübra akkoç dedi ki...

harikasin canim bayildim hepsine emegine saglik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA