29 Ocak 2010 Cuma

ÇEŞİTLİ DRAMA ETKİNLİKLERİ- OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE

Sınıfta hayvan sirki : Öğretmen çocuklara sirke gidip gitmediklerini sorar.Daha sonra sirk ile ilgili resimler vb. göstererek sirkin nasıl bir yer olduğundan bahseder.Daha sonra çocukları ikili gruplara ayırır.her grupta çocuklardan biri hayvan diğeri eğiticisi olur. öğretmen çocukların önce hayvanlarına ne öğreteceklerini hangi materyalleri kullanacaklarını sorar ve gerekli materyalleri verir.Çocukların hayvan eğiticisi ve hayvanın beraber bir müddet çalışması sağlanır.10- 15 dk yeterli oluyor.Daha sonra gruplar için bir gösteri alanı belirlenir.her grup sırayla gelerek hazırladıkları gösteriyi sunarlar.

 Ormandaki tuzaklar:


YAŞ : 5–6

SÜREÇ : Tüm sınıf

B.A.D.A. AMAÇ : Verilen bir problem durumunu çözebilme

KAZANIM :Probleme çeşitli çözüm yolları söyleme

MATERYAL :Tuzak hazırlamak için ip, su birikintisi için mavi karton ve renkli fon kartonlarından hazırlanmış çiçekler.

Öğretmen daha önceden kartlara resimler hazırlamıştır. Bu resimler nesnenin nerede bulunduğunu gösteren şekildedir. Örneğin; köpeğin kulübenin içinde olması, vazonun masanın üstünde bulunması, tavuğun kümesin dışında olması vb. bu resimler büyük kartlara hazırlanır ve öğrencilere tek tek gösterilir. Öğrenciler resme bakarak varlıkların nesnelerin neresinde bulunduğunu söylerler. Nesnenin nerede bulunduğunu doğru söyleyen çocuk diğer arkadaşları tarafından alkışlanır. Etkinlik böyle devam eder daha sonra rahatlama çalışmalarına geçilir..

BALON ŞİŞİRME OYUNU:
Her çocuğun eline birer balon verin şişirsinler sonra çocuklara sorun şişirilmiş balonu havaya atarsak ve ağzıda açıksa ne olur elleriyle havası kaçmış balonu canlandırırlar fısssssssssss gibi sonra öğretmen şimdi tek tek balonlarınızı havaya atın ve dikkatlice izleyin der çocuklar atar ve izlerler sonra bütün vücutlarıyla balonun sönerken yani havası kaçarken yaptığı hareketleri taklid ederler çok komik oluyor deneyin konuşalım...

Farklılıklara Saygı Eğitimi :


Çocuğun bir insan olarak doğuştan sahip olduğu, yaşama ve büyüme, gelişme ve eğitim, korunma ve katılım haklarının yaşama geçirilmesinde en önemli araçtır. Öğrencilerimizin sosyal çevresindeki farklı tutumlardan etkilenmemesi, farklı grup ve bireylere hoşgörüyle yaklaşması için bazı becerilere sahip olması gerekmektedir. Bu nedenle Sevecen Anaokulu öğrencilerine ‘'Farklılıklara Saygı Eğitimi ‘'planlı olarak verilmektedir .

Ball Beraring ( Bal Börek):

Öğrenciler birbirlerinin yüzünü görecek şekilde otururlar. Öğretmen öğrencilerine bir konu verir. Öğrencilerin verilen konu hakkında karşısındaki arkadaşıyla konuşması istenir. İşaret verilince öğrenciler yer değiştirir. Konu hakkında değişen arkadaşlarıyla konuşma verilen süre dahilinde devam eder. Süre dolunca konu öğrencilerle birlikte toparlanır.
B.S.B.Ö (Birlikte soralım birlikte öğrenelim):
Çocuklar üç gruba ayrılır. Her masaya isim çocuklar tarafından verilir. Bir hikaye anlatılır . Masadaki çocuklar hikaye ile ilgili soruları ortaklaşa düşünürler. Sinyal belirlenir ( alkış vb.) bir sözcü seçilerek sorular sorulur. Hikaye ile ilgili gurup resimleri yaptırılarak tamamlanır.
Her öğrenciye kırmızı, sarı,mavi kartlar dağıtılır.
Kırmızı : EVET , Sarı :BAZEN, Mavi: HAYIR Anlamını taşır. Öğrencilere kesin yargı taşıyan bir konu verilir.
Örneğin: Arkadaşlarımızla oyuncaklarımızı paylaşmalı mıyız ? öğretmen soruyu sorar her öğrencinin bir kartı bir defa kaldırmak üzere düşüncesini kartı kaldırarak belli etmesini sağlar .Öğrenci neden bu kartı seçtiğini öğretmenleri ve arkadaşlarına anlatır.

Kız ve erkek olmak DRAMASI:

Öğretmen çocukların kızlar ve erkekler olmak üzere iki gruba ayrılmasını ister.

Önce kızlar ayakta durur, erkekler yan yana dizilmiş sandalyelere oturur. Erkekler kızlara 'erkeklerin' yapması gereken işleri söyler kızlar canlandırır. ( tıraş olmak, araba kullanmak,futbol oynamak gibi cevaplar geliyor genelde ) Daha sonra bu kez erkekler ayakta durur kızlar oturur ve 'kızların' yaptıkları işleri söylerler erkekler de canlandırır( makyaj yapmak, çamaşır yıkamak, yemek yapmak, ev süpürmek gibi cevaplar geliyor genelde ).Çocuklar daha esprili cevaplar verebiliyorlar.
BAŞIM AĞRIYOR


Koşuyor, zıplıyor, oynuyoruz.Terliyoruz.Buzdolabından açıp buz gibi bir bardak su içiyoruz.Oh, biraz serinledik! Tekrar oyuna devam ediyoruz.

Sonra başımız ağrımaya başlıyor.Yutkunurken boğazımız da ağrıyor. Alnımız da ateş gibi yanıyor. Yatıyoruz. Annemiz geliyor, ilaç veriyor.İyileşiyoruz.



EKMEK NASIL OLUŞUR

Haydi hep birlikte tarlaya tohum serpelim.Havalar ısındı, başaklar büyüdü.Başakları biçelim.Kucaklayarak harman yerine getirelim. Biçerdöver gibi üzerinden geçip saplarından ayıralım.Buğdayları kürekle çuvallara dolduralım .Sırtımıza yüklenip değirmene götürelim.Değirmen taşı gibi dönüp buğdayları ezelim.Unu çuvallara doldurup fırına getirelim. Hamur yapıp fırına atalım.Uzun küreklerle, pişen ekmekleri fırından çıkaralım.Ekmekler kızarmış, mis gibi de kokuyor

YENİ BİR GÜN

Uyuyoruz.Sabah oldu, uyanalım.Gözlerimizi açıyoruz.Kalkıyoruz.Lavobaya gidip yüzümüzü yıkıyoruz.Dişlerimizi fırçalıyor, saçımızı tarıyoruz.Pijamamızı çıkarıyor, elbisemizi giyiyoruz.Kahvaltı sofrasına oturuyoruz.Ekmeğe yağ sürüyor, üzerine biraz da reçel koyuyoruz.Çay biraz sıcak.Dikkatli içelim.

Tekrar elimizi yıkayıp, dişlerimizi fırçalayalım. Çantamızı alıp annemize el sallayıp evden çıkalım.

KUŞ OLALIM

Her çocuk ne tür bir kuşu canlandıracağına karar verir.Gökyüzüne süzülerek uçar, kanat çırpar.Pelikan ve martılar denize dalıp balık yakalar.Serçeler gagalarıyla solucan çıkarır.Ağaçkakan böcekleri gagalar.Karga korkuluktan ürker.Leylek ağır ağır uçar, tek ayak üstünde dinlenir.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA