28 Nisan 2015 Salı

MEKTUPLAR


Bilgisayar kullanımın artması yazıya olan düşkünlüğü azaltır mı bilmem ama yazılı metinlerle aramıza girdiği kesin. Mesela mektuplaşmak vardı eskiden, öyle hemen sms le yanıt gelmezdi. Bu nedenle kıymetliydi yazdıklarımız. O bir kaç sayfaya bütün anlatmak istediklerimizi sığdırmaya çalışırdık. Önceden ne yazacağımızı tasarlar. Ufak notlar alır, bir sürü kağıda yazacaklarımızın provasını yapardık.
Sonra yazardık, sevdiklerimize, haber almak istediklerimize.. Hem duygularımız hem düşüncelerimizi aktarmaya çalışırdık.
Şiirler, güzel sözlerle süslerdik. Sonra onu beyaz bir zarfa koyar, postanenin yolunu tutardık. Sıraya girer, pul alır, okunsun diye özenli adresi yazardık. Vedalaşmak zor gelirdi, o posta kutusuna atıp arkanı dönüp gitmek. Sonra o zarfın yolculuğu başlardı, tek başına. Olanca hafifliği ve sizin ona yüklediğiniz olağanca ağırlığınla. Adrese kendini teslim etmeye hazır.
Yanıt beklemek, gözünün postacıda, posta kutusunda olması.
Güzel zamanlardı.. Hayatımızın  kendi içinde anlamlı olduğu zamanlarmış. Yazmanın, cevap beklemenin önemli olduğu zamanlar.
hatırlıyorum, mektup arkadaşım vardı. O zaman ben İzmir'de o İstanbul' da oturuyordu. Kağıthane'de.. Neler yazardık birbirimize, ne kadar az ama ne kadar çok. Ne kadar yoğun. Sonra ben büyüdüm, İstanbul'a geldim. Artık burada yaşıyorum. O nerededir acaba? Ne yapıyordur?
Koptuk, biten güzel şeyler gibi hala gülümseyerek anımsıyorum, o masum mektup arkadaşımı.
Sonra büyüklerin böyle değerli şeyleri sakladıkları küçük tahta sandıkları anımsıyorum. İçinde özenle sakladıkları mektuplar, düğün davetiyeleri, askerlik, bebek fotoğraflarını hatırlıyorum.  sararmış zarfları, hasretle, özlemle yazılmış kelimeleri..
Özenle seçilmiş, hayatalara sözcülük yapan mektuplar.. Anılarla dolu yazılar.
Benim de var, küçük bir tahta kutum var, içinde bir kaç eski mektup, modern zamanlara geçiş yıllarından kalma.. Belki de yazılmış son mektuplardan bir kaç tanesi. Sevdiklerimden aldığım sevgi dolu mektuplar. İyi ki varlar, ileride çocuklarıma gösterip okuyabileceğim bir kaç anlamlı mektup. Dünyada adı kalan ama varlığı yüz tutmaya başlamış bir kaç mektubum var. Şimdi düşündükçe daha anlamlı olan..
Sizin de varsa böyle mektuplarınız, çıkarın onları ortaya, biraz buruk, biraz hüzünlü havalandırın yapraklarını..

28.04.2015
HALENİN HARESİ

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA