18 Haziran 2015 Perşembe

BEN BUGÜN BİR ŞEY ÖĞRENDİM / ORHAN VELİ - SAİT FAİK


Ben bugün, Orhan Veli’nin Sait Faik’le girdiği bulmaca iddialarını her gün kazanmasının sırrını öğrendim. 


İki edebiyatçı her gün Eftalikus’un kahvesinde oturup birer Cumhuriyet gazetesi alarak bulmacalarını çözer ve iddiaya tutuşurlarmış. Bulmacayı geç bitirenin diğerine rakı ısmarladığı bu düelloları her seferinde Orhan Veli’nin kazanmasına bozulan Sait Faik sonunda isyan ederek “nasıl beceriyorsun da, her gün rakıyı bana ısmarlatıyorsun?” diye nidalanınca, Orhan Veli sakince cevap vermiş: “Çünkü Cumhuriyet’in bulmacalarını ben hazırlıyorum.”

Orhan Veli’nin yaşamı boyunca mali açıdan sıkıntılı bir hayat sürdüğünü düşününce, ona birkaç duble ısmarlamanın, Sait Faik gibi varlıklı sayılan birine pek de dokunmayacağını söyleyebiliriz. Ama her gün bulmaca düellosunu kaybetmek farklı bir duygu olsa gerek.

Öğrenen: Ayşe Suna Sözgen, Editör: Rauf Kösemen, Okuyan: Nihan Bora
-Alıntıdır-

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA