19 Haziran 2015 Cuma

KÜÇÜK HESAPLAR


Benim, hesap kitap bilmez bir yapım vardır. Hep böyleydi. Ne sayılarla, ne de para ve hesaplamalarla aram iyi olmadı. Hesap kitap yapmayı hep başkalarına bırakmış, onların sonuçlarına da hep güvenmişimdir. İnsan ilişkilerimde de durum böyledir. Arkadaşlığımda, sevgimde, onu paylaşmamda hesap kitap yoktur. Ben ona üç vereyim, bakalım o bana kaç verecek diye önceden planlamalar yapmadım, yapamadım hiç bir zaman. Almayı gönülden istesem de bana verilenle yetinmeyi bildim. Neden daha çok vermiyor diye kimseyi suçlamadım, suçlanacak birisi varsa önce kendime batırdım çuvaldızı.
Gelelim kazanımlarıma; evet kimseyi incitmeyeyim, aman kimse kırılmasın diye belki de en çok ben kırıldım. Başkalarının isteklerini kendiminkilerden önde tuttum diye kendi isteklerimi gerçekleştirmekten vazgeçtiğim zamanlar oldu. Uyumlu olmak adına içimde kalan sözlerim oldu. Aman şimdi yanlış anlar diye sustuğum, beklediğim, sabrettiğim zamanlarım oldu. 
Gerçekten değer verdiğim dostlarım oldu. Çoğu hala yanı başımda. Pek çoğu ise artık hayatımda yok. Özlemle anıyorum onları, kırgınlıkla ya da kızgınlıkla değil. Şimdi geriye dönüp baktığımda belki de hesapsızlığımın sonucudur insanları bu kadar ciddiye alıp, kırılmam diyorum. İçten içe üzülüp, incinip arkamı dönüp gitmemin sebebidir belki de hesapsızlığım. Hesap bilmezliğimdendir belki de iyi niyetlerimin suistimal edildiği hissi. O yüzdendir belki yeni tanıdıklarıma güvensizliğim. Sadece arkadaşlıklarda değil ki hesaplaşmalar. Hayatın her alanına yayılmış durumdalar. 
İş hayatına bakalım mesela, küçük hesapların ayyuka çıktığı, büyük hesaplara döndüğü mecra...
Şimdi sana şunu, şu kadar veriyoruz ama sen de bize şunu, bunu, onu, bir de diğerlerini yap ki, aldığını hak et. Sen beni gör ki ben de seni göreyim. Profesyonel görünelim ama ruhumuz amatör kıvırmalara açık olsun. 
Küçük hesaplar yapmayı ve bunu hayatının doğal akışı içinde kullanmayı öğreten bir kurs açılırsa bilin ki ilk ben gidip kayıt yaptıracağım. Kartları açık oynamanın, dürüstçe durmanın, düşündüğünü söylemenin pekte itibar görmediği günümüzde, taht oyunları gibi küçük hesap oyunları içine düşmeden yol almak ne mümkün. Kendi yolunda bu tip hesaplaşmalarla karşılaşan ya da karşılaşacaklara şimdiden bol şans ve sabır diliyorum.

19 Haziran 2015
HALENİN HARESİ 

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA