16 Eylül 2015 Çarşamba

UNUTMA BENİ APARTMANI / NERMİN YILDIRIM

Bu kitabı nereden duydum, nasıl oldu da okuma listeme kaydettim hiç bilmiyorum. Bir şekilde satın alınmış ve okunacak kitaplar yığınımda okunmak için beni bekliyordu. Havalar bulutlanınca, sonbahar kendini iyiden iyiye hissettirmeye başlamış demektir.
İşte böyle havalarda daha bir okuma isteği duyuyorum. Bir kahve, bir çayı arkadaş edip kitabıma çekiliyorum koltuğuma..
Sonra bambaşka hayatlara, bambaşka dünyalara konuk oluyorum, kah üzülüyor kah gülümsüyorum. 
Unutma Beni Apartmanı, isminden malum bir apartman ekseni etrafında dönen hikayeler bütünü olarak algılanıyor. Ancak konu hiçte öyle ilerlemiyor. Karakterimiz Süreyya ile onun çocukluğundan başlayan hikayesine şahitlik ediyor,  ülkenin tarihini de panoromik bir bakış açısıyla bakma fırsatı buluyorsunuz. Bu kadar akıcı bir dille karşılaşmayı beklemiyordum. Roman o kadar akıcı ki elimden bırakmadan üç gün içinde bitirdiğimi söylemeliyim. her karakterin yerine kendinizi koyarak kime hak vermeyi hatta hak vermek gerekir mi diye ikilemler arasında kalarak okuyorsunuz. İlk kez okuduğum bir yazar olmasına karşın çok tanıdık ruh halleri, iç dökümleri, karakter tahlilleri ile karşılaştığımı belirtmeliyim. Cesurca kaleme alınmış bir kitap olması, bir kadın tarafından kaleme alınması  okuyucuyu ayrıca etkiliyor. Gerçekten etkilenmeden okumak neredeyse imkansız. Sonbaharda ne okusam diyenlere, Unutma Beni Apartmanı kitabını tavsiye edebilirim.

Terk etmeye ve edilmeye, köksüzlüğe dair sarsıcı bir hikâye…

"Yalnızlık kaçınılmaz bir son değil, ulaşmaya gayret ettiğim bir mertebeydi kimi zaman. Sahip olduklarımın esaretinden kurtulmak için terk etmemiş miydim sevdiklerimi, seveceklerimi, sevenlerimi? Korkmamış mıydım vazgeçemeyecek kadar alışmaktan?"

Annesinin sesini ilk kez kırk üç yaşında telefonda duyan bir kadının hikâyesi bu. Sırlarla dolu bir geçmişin peşinde kendi yaşamını sorgulayan, tarihin başlangıcını doğumlarla değil ölümlerle belirleyen Süreyya'nın öyküsü. Terk etmeye ve edilmeye, köksüzlüğe dair sarsıcı bir hikâye…

Nermin Yıldırım, cesurca bir yaklaşımla aile kavramını masaya yatırırken aşkı, insan ilişkilerini, toplumsal çalkantıların bireylerin iç dünyalarında yarattığı kopuşları ve yabancılaşmayı keskin bir gözlem gücüyle aktarıyor. 

Türkiye'nin yarım yüzyıllık tarihine mercek tutan Unutma Beni Apartmanı kişisel ve toplumsal bellek ekseninde zekice kurgulanmış, etkileyici bir roman.



Sayfa Sayısı: 420

Baskı Yılı: 2011


Dili: Türkçe
Yayınevi: Doğan Kitap

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA