22 Ekim 2015 Perşembe

DÜNYA AĞRISI / AYFER TUNÇ

Havalar yağmurlu, ülke gündemi karışık. Bana bu aralar en iyi gelen şey okumak, okumak, okumak.. Dünya Ağrısı ilk kez sosyal medya üzerinde başlığıyla dikkatimi çekmişti. Kitabın Yusuf Atılgan' ın "Aylak Adam" kitabına benzer özellikler taşıdığını düşünüyorum. Başta akmayan, olay ve karakter analizleri, bir süre sonra okuyucu olarak benim dikkatimi dağıtmaya başladı. Kitap öyle bir solukta çabucak okunmuyor. İnsanların içlerinde dünyanın ağrılarını sancılı bir şekilde taşımalarını konu alıyor. Ülke olarak zor zamanlardan geçiyoruz, belki de bu süreçte kafamı biraz daha dağıtacak bir kitap okumalıydım, dünyanın ağrısını yüzüme vuracak bir kitap değil.

"Hayat, kayaç katmanları gibi parçalarına ayrılan değersiz bir kütledir."
Türkçe edebiyatın sözünü sakınmayan kalemi Ayfer Tunç, yazarlık hayatının 25. yılında sarsıcı bir romanla karşımızda.
Hayatı "yolcu" olarak yaşamak isterken baba mirası otelin işletmecisi, ailesinin "reisi" olmak zorunda kalan Mürşit, her geçen gün tamahkârlaşan bir şehirde, gerçek dostluğu İstanbul'da bıraktığı hayaletlerden kaçarak Mürşit'in oteline sığınan Madenci'de buluyor. İki arkadaşın dünya algısı, okuyucuya Türkiye tarihindeki utanç sayfalarının bir özetini sunuyor.
Arka planı toplumsal facialar, kitlesel cinnet hikâyeleriyle örülen Dünya Ağrısı'nda, geçmişle hesaplaşma cesaretini gösteren insanları yaşadıkları toplumdan ayıran sınır imleniyor.
Dünya Ağrısı kelimelerle sıkılmış bir yumruk. 

Böyle bir şehirde sır saklamanın imkânsız olduğunun farkında değil. Öğrenecek elbet, bir gün şehir dediği şeyin birbirini gözleyen sayısız gözden ibaret olduğunu o da anlayacak. Ama buna çoktan alışmış olacak ya da daha fenası başkalarını gözleyen sayısız gözden biri haline gelecek. Babamın oğlu o olmalıydı diye düşünüyor, ben, oğlum gibi bir oğul olsaydım babam mutlu ölürdü; oğlum babamın istediği gibi bir oğul olduğu için ben mutsuz öleceğim.
(Tanıtım Bülteninden)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA