15 Aralık 2015 Salı

BAĞLILIKLARIMIZ ve BAĞIMLILIKLARIMIZ..

Hayatın içinde oradan oraya koşuştururken çoğunlukla anı yaşamayı unutabiliyoruz. Sahip olduklarımızın değerini, önemini kaybediyoruz. Oysa hayatımızı oluşturan ayrıntılara tek tek baktığımızda o ufak ayrıntıların aslında bizim için ne kadar önemli fark edebiliriz. Bence ara sıra dönüp bu ayrıntılara bakmak, önemlerini hatırlamak gerekir.  Evimize baksak, eşyalarımıza, sırtımız yasladığımız koltuğa, çay içtiğimiz bardağa, üzerimize serdiğimiz battaniyeye.. Bize ait olan özel eşyalarımıza, çantamıza, cüzdanımıza, kitaplarımıza, hani ülkeyi terk etsek yanımızdan ayırmak istemeyeceğimiz bizi biz yapan eşyalarımıza, onlarla aramızda oluşan bağa bakmak lazım ara sıra. Çevremizdeki insanlara, arkadaşlarımıza, yüzüne bile bakmadığımız market çalışanına, cafede ki garsona...  Düşünsek mesela onları hiç görmediğimizi, yeni bir dünyada gittiğimizi ve hayatımıza sıfırdan başladığımızı, insansız ve eşyasız kaldığımızı... Hayatımızı inşa etmeye nereden başlardık?  İlk hangi eşyayı alırdık, nasıl bir arkadaşlık kurmaya çalışırdık? Geriye bakıp neleri özlerdik, hayatımızda hangi anları bir daha yaşamak isterdik?
Şöyle bir düşünsek neler, ne kadar önemli hayatımızda? 
Ben bazen sinirleniyorum, bir taşınsam şu evden yanıma hiç bir şey alamayacağım diyorum öfkeyle, şimdi bambaşka bir ülkede yeni bir hayat kurmaya kalksam sıfırdan eşyalarım olacağını düşünmek bile gözlerimin dolmasına yetiyor. O beğenmediğim eşyalarla bile zamanla aramda bir bağ oluşmuş. Belki de yaşın ve yaşanmışlığın da etkisi vardır, kim bilir.. Zaman geçmiş ben yaşadığım yerlere, eşyalara, yaşadığım kişilere hiç ayrılmayacakmışım gibi bağlanmışım.. Öyle zor ki onlarsız yeniden başlamak.. Sıfırdan yeni bir hayat kurmak.. Daha gençken, henüz daha toyken hayalimdi bambaşka bir ülkede bir hayat kurmak. O zamanlar beni kimsenin tanımadığı bir yere gitsem nasıl bir hayatım olurdu diye sık sık düşünürdüm? Nasıl olsa gerçekleşmeyecek bir hayal diye rahatça, kaygıya düşmeden geniş geniş hayal ederdim. Şimdi ise her şeye ve herkese korkunç derece bağlı hatta bağımlı olduğumu fark ediyorum. Değişimi sevmezliğim, koltuğumun yerini bile değiştirmeyerek rahat etmemi sağlıyorken, nasıl olurda bambaşka bir ülkede yep yeni bir hayat kurarım hiç bilmiyorum.. 
Anlayacağınız 20152te bana yaramadı, böyle köklü değişimleri kaldıramayacak kadar hassasım. 2016 bana ne getirecek ya da beni nereye götürecek kim bilir?

15.12.2015

HALENİN HARESİ

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA