22 Şubat 2016 Pazartesi

KIRMIZI SAÇLI KADIN / ORHAN PAMUK

Kim ne derse desin, tüm eleştirilere rağmen ben "Orhan Pamuk" okumayı seviyorum. Yeni kitabı çıkacağını duyduğum zaman heyecanlanıyorum. Merakla ve keyifle okuyorum her yeni kitabını. Dilini, karekterlerine gösterdiği özeni seviyorum. Nobel Ödülü almış olması, ülkemizi kötü tanıtması vs.. bir sürü eleştiriye "rağmen" okuyorum Pamuk'u..
Yarattığı dünyayı sevdiğim için, kurgusuna inandığım için. Özenli ve kaliteli buluyorum. Nerede doğduğu, nerede yaşadığı ile ilgilenmiyorum. Hatta keşke hiç popüler bir yazar olmasaydı, öyle röportajlar, reklamlar vermeseydi, az sayıcıda okuyucusundan biri olsaydım.. Bir zamanlar Orhan Pamuk okumak meziyetken şimdi kıyasıya eleştirmek moda oldu. Ne yeni bir kitap mı yazmış vurun beline beline eleştirinin.. Hele de bir Orhan Pamuk kitabı bile okumadan eleştirenleri hiç anlamıyorum. 
Gelelim Kırmızı Saçlı Kadın kitabına; kitap yine naif bir şekilde başlıyor. Liseli bir öğrencinin,  aile içi ilişkileri ile hayatın içinde yönünü bulma arayışlarını anlatarak başlıyor kitap. Gencimiz bir kuyucu ustası ile tanışıyor, harçlık çıkartmak için girdiği bu yol ona hayatına bambaşka boyutlar getirmesine neden oluyor. Aşkla tanışıyor, vicdanının sesi ile yıllarca yaşamaya mahkum oluyor. 
Kitapta sık sık Nietzsche'nin Tragedya'nın Doğuşu, Sophokles'in Kral Oidipus ve Firdevsî'nin Şehname adlı eserlerinden bahsetmiş. Ustası ile diyaloglarını da oldukça derin ve felsefik buldum. Kesinlikle okunmaya değer olduğunu düşünüyorum.
Eleştirecek olanlara bol şans, okuyacak olanlara keyifli okumalar diliyorum..


İlk aşk deneyimi bütün bir hayatı belirler mi? 
Yoksa kaderimizi çizen yalnızca tarihin ve efsanelerin gücü müdür?


Orhan Pamuk, Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan yeni romanı Kırmızı Saçlı Kadın'da bizi otuz yıl önce İstanbul yakınlarındaki bir kasabada liseli bir gencin yaşadığı sarsıcı bir aşk hikâyesiyle, büyük bir insani suçun peşinden sürüklüyor.
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 204

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları

1 yorum:

Gülşah Şahin dedi ki...

Selam öncelikle.
Kim ne derse desin, yazarsa yazsın bende yazarın anlatım dilini, olayları yorumlayışını ve yazıya döküşünü seviyorum. :)
Ve bu kitabını çok beğendim..
İyi geceler, iyi haftalar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA