11 Mayıs 2016 Çarşamba

BABA VE PİÇ / ELİF ŞAFAK

Elif Şafak, ilk günden beri severek okudum bir kadın yazar. Her ne kadar eleştiri yağmuruna tutulsa da -hatta bazı eleştirilere ben de katılıyorum- yine de onun kalemini, dilini, dünyasını seviyorum. Belki kadın olduğu için, belki kadın dünyasından anladığı için bilemiyorum..
Geçenlerde ilk okumam gereken kitabını en sona sakladığımı fark ettim. Oysa bir raf dolusu Elif Şafak kitabı okumuştum. En sansasyonel, en çok konuşulan, en çok eleştirilen kitabını okumayı hep ertelemişim. Belki eleştirilerle karşılaşmamak için belki de yazarla aramda ki bağın kopmasından korktuğum için. Nedenini tam olarak bilmesem de "Baba ve Piç" kitabını iyi ki sona saklamışım, iyi ki şimdi okumuşum diyorum. Hikaye, arada kalanların hikayesi hem kişilik hem de kimlik olarak arada kalanları anlatıyor. Sıcak, samimi, insanın içini ısıtan ve de aynı zamanda bir o kadar sızlatan, acıtan bir dili var kitabın. Ülkemizde yaşananları, kuşakları, eskiyi, yeniyi, bu ülkenin ruhunu, dokusunu anlatıyor. Bir dantel gibi, özenli, ilmek ilmek, narin, kıvrımlı, el emeği göz nuru bir iğne oyası gibi aktarıyor. Bu topraklarda yaşananları her iki tarafın penceresinden anlatıyor. Yaşayanla yaşatılanın bakış açısından. Sırf bu yüzden bile okunmaya değer. Eğer  siz de benim gibi "Baba ve Piç" romanını okumayı ertelediyseniz. Ertelemeyin, bir an önce okuyun.
Şimdiden keyifli okumalar..


KİTAP HAKKINDA:
Elif Şafak’ın Baba ve Piç adlı kitabını okudunuz mu? Okuyun. Üzerine çok yazıldığı için çok kısadan söyleyeceğim: Farklı katmanları, farklı okumaları, farklı çağrışımları keşfetmek için okuyun. Türkçenin sonsuz zenginliğini, Elif Şafak’ın dil oyunlarını, dille oynamasını, dili uçurmasını, cinsiyetçiliğe meydan okuyan dil “hınzırlıklarını” keşfedip, tadını çıkarmak için okuyun. 

Unutmak, anımsamak, anılar, suskunluklar, sırlar ve gerçekler, isyanlar ve boyun eğmeler, kaçışlar ve arayışlar üzerine, bizi bize anlatan enfes bir roman olduğu için okuyun. Zeynep Oral, Cumhuriyet Canlı ve eğlenceli. Bu muhteşem roman beni alıp uzaklara götürdü. Geri döndüğümde ise beni başka bir gerçeklik bekliyordu. Alan Cheuse, Chicago Tribune Cesur ve güzel… 

Kitapta pek çok karakter olmasına rağmen, bu karakterler arasında en etkileyici olanı Kazancı ailesinin kadın reislerinden biri değil, belki de İstanbul’un kendisi. John Freeman, Star Tribune Şafak güçlü kadın karakterler yaratma konusunda çok hünerli, ayrıca İstanbul’a ilişkin canlı tasvirler pek çok kişiyi şehre çekecek türden. Şafak’ın karakterleri kitabı bitirdikten sonra bile insanın zihnini terk etmiyor. 
- Patricia Corrigan, St. Louis Post-Dispatch

1 yorum:

Gülşah Şahin dedi ki...

Elif Şafak ile Aşk kitabıyla tanıştım ki bu kitabı da konusu "sevgili, aşk öeşk" diyedir diye okumamak için direndim. Sonra birgün arkadaşım ddi ki " bakma sen kapağının pembe renk oluşuna; aşk romanı değil içinde aşk var ama sandığın aşk değil" v.b. sonra ödünç aldım okudum ve kendime de aldım çünkü çook beğenmiştim.
Baba Ve Piç kitabını da ikinci olarak okdum ve tek kelime ile hayran kaldım, sonra diğerleri geldi...
Cümlelerini, olaylrı aktarış biçimini seviyorum bu kadının. :)
Sevgiler. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA