2 Mayıs 2016 Pazartesi

BİR ZAMANLAR LONDRA' DA PETER ACKROYD


Londra yolculuğumda bana hangi kitap eşlik etse diye uzun uzun düşündüm. Sonunda kuşkusuz en sevdiğim yazar W.Shakespeare 'in bir kitabını yanıma almaya karar verdim.
Yolculuk öncesi hazırlık yaparken, algıda seçicilikten olsa gerek "Bir Zamanlar Londra'da" adlı bu kitabın tanıtımına denk geldim. Gider ayak hemen kitabı edinip, Londra'ya uçarken okumaya başladım. Fotograf da Londra'da yürümekten helak olmuş bir haldeyken verdiğim ufak bir moladan..
Gelelim kitaba, Londra, Shakespeare ve oyunlarına ilgi duyuyorsunuz kitabı sakın kaçırmayın. Olay örgüsü, karakterlerin yapısı ve tabii ki içinde bol bol Shakespeare sözleri geçen bu kitap, beni oldukça etkiledi. İngiliz edebiyatı severlerin kaçırmaması gerektiğini düşünüyorum. Bu arada kitabın diline de  ayrıca değinmek istiyorum. Kitabın sadece, akıcı, kolay okunur bir dili var. Edebiyat denilince akla hemen ağdalı, anlaşılması zor metinler gelebilir ama kitap son derece kolay okunuyor. 

Kitap Hakkında:
Mary Lamb, deli bir baba, baskıcı bir anne ve aklı havada bir kardeşle tıkılı kaldığı evde yitip gitmektedir. William Ireland’la tanışınca, ona bir kurtarıcıya sarılır gibi yapışır. William, babasının kitapçısında çalışan silik bir gençtir. Tesadüfen tanıştığı bir kadının, merhum eşinin terekesinde bulduğu, Shakespeare’in imzasını taşıyan senedin, babasının ve edebiyat severlerin nazarında kendisine saygınlık kazandıracağını ummaktadır. Senedi, mektuplardan şiirlere Shakespeare’in çeşit çeşit belgesinin keşfi izlerken Mary ile William kendilerini etrafları büyük ozanla sarılmış, hayaller içinde yüzer halde bulurlar. Asıl soru, bu hayallerin asılsız olup olmadığıdır...
Peter Ackroyd edebiyat tutkusu ile Londra sevgisini bir kez daha bir araya getiriyor. Hem on dokuzuncu yüzyıl İngiltere’sinin hem de Shakespeare döneminin ayrıntılarıyla bezeli Bir Zamanlar Londra’da, tüm zamanların en büyük ozanı üzerinden dönen bir gizem hikâyesi.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA