14 Haziran 2016 Salı

SIFIR NOKTASINDAKİ KADIN / NEVAL EL SEDDAVİ


Bu kitabı bir süredir kitapçılarda ya da sosyal medaya da görüyordum. Okuma listeme girelide baya olmuştu. Kısmet kaçan uyku arasınaymış. Bir gece yarısı başlayan okunma süreci bir gecede bitti. Gelelim kitaptan bana kalanlara.

Kitap yazıldığı dönemde çok ses getirmiş, gerçek yaşamdan alınarak yazılmış. Etkileyici bir kitap, zaman zaman okuyucuyu yoran, üzen, kahreden bir konusu var. Kitabın yaşanıldığı dönem için belki büyük bir cesaretti bu yaşananları bi kadının kaleme alması..
Ancak üzülerek itiraf etmeliyim ki, günümüzde kadına yönelik şiddet, işkence, taciz ve tecavüzler kitapta okuduklarımdan çok daha vahşice, hunharca o nedenle, ben daha kötüsünü haberlerde görmüştüm, daha beterini gazetede okumuştum diyebilirsiniz. Demek ki geçen yıllar içinde hiç bir şey değişmemiş, değişmemekle birlikte katlanarak çoğalmış. Bu süreç kadın-erkek hepimizin meselesi. Ana rahminden mezara kadar geçireceğimiz zamanı, insanca yaşama sürecimiz. Kendi kızlarımıza, oğullarımıza insani olanı öğretme sürecimiz. Tek bir kişi kalmayana kadar sürdürmek zorunda olduğumuz insanı görevimiz. Bir de hak, adalet, emniyet, yasa, kanun vs.. kadınların yanında olsa dünya her zamankinden güzel bir yer olmaz mı?

Sıfır Noktası Neresidir?Dünyanın herhangi bir köşesinde herhangi bir insan sıfır noktasında kıskıvrak bekliyor. Umutsuz, çaresiz, ölümle yaşam arasındaki sınırda. Neval El Seddavi, ölüm hücresinde Mısırlı fahişe Firdevs'le konuşuyor. Firdevs'in anlattığı yaşam öyküsünü aktarıyor bize. Bu dünyada kadın olmanın, "fahişe" olmanın ne anlama gelebileceğini okuyoruz bu yaşam öyküsünde.Sıfır noktası neresidir?



Sayfa Sayısı: 112

Baskı Yılı: 2015


Dili: Türkçe
Yayınevi: Metis Yayıncılık

1 yorum:

Beyaz Çiklet dedi ki...

Geçtiğimiz günlerde bir kitapçıda görmem ile birlikte haberim oldu bu kitaptan. Elimdeki kitabım yeni bitti, sıraya bir başkasını koymak üzereydim lakin yazınızı görünce bundan vazgeçtim, ben de hemen başlayacağım.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA