10 Ağustos 2016 Çarşamba

BENİM OLAĞANÜSTÜ AKILLI ARKADAŞIM / ELENA FERRANTE

Sosyal medyada görür görmez kapak fotoğrafına ve adına vurulduğum kitabı okumak ağustos ayına kısmetmiş. 
Bence, bu sıcak günlerde kendine serin bir köşe yaratıp, yapabileceğiniz en güzel şey okumaktır. Yaz okumaları benim için biraz daha roma ağırlıklı oluyor. Daha naif, hafif kitapları okumayı yaza saklıyorum. Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım romanı da, çocukluk ve arkadaşlık üzerine yazılmış sıcak bir roman. İki küçük kız çocuğunun arkadaşlıklarını, büyüme evrelerini, karşılaştıkları zorlukları ve dostluklarını konu alıyor. Yazar zaman zaman hikayeyi fazlaca detaylı anlatmış. Özellikle de başlarda tasvirlerden hikayenin ilerlemeyeceğini düşünüyorsunuz. Ama sabredip okumaya devam ettiğinizde bu iki kızın olağanüstü arkadaşlığına tanık olacak, keyifli geçen çocukluk ve ergenlik dönemlerini keyifle okuyacaksınız. Beni için tam da yazın okunacak kitaplardan biri oldu. Hiç sıkılmadan okuduğumu ve keyif aldığımı söyleyebilirim. 

Kimliğini ısrarla gizlemesiyle adeta bir efsane haline gelen müstear isimli Elena Ferrante'nin dört ciltten oluşan "Napoli Romanları", sadece İtalya'da değil tüm dünyada fenomen olarak kısa sürede 22 dile çevrildi. Bugün milyonlarca okurun hayranlıkla okuduğu dizinin devam kitaplarının da en kısa sürede raflardaki yerini alacağını belirtiriz.

"Sen benim olağanüstü akıllı arkadaşımsın, hepimizden çok daha başarılı olmalısın, bütün kızlardan ve erkeklerden."

Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım, İtalya'da bir kenar mahallede yetişen iki genç kızın çekişmeler, kıskançlıklar ve sırlarla örülü dostluklarını, zorluklarla geçen büyüme ve varoluş serüvenlerini anlatıyor.

"Napoli Romanları"nın ilki 50'lerde, fakir bir mahallede başlıyor. Bu unutulmaz dostluk hikâyesinde fazlasıyla akıllı ve duyarlı iki genç kız, Lenù ile Lila, boğucu erkek-egemen kültür, duyarsız, buyurgan aileleri ve yoksunluklar karşısında birbirlerinde teselli bulur. Ancak bu iki sıradışı arkadaş büyüdükçe, onlara dayatılan değerleri kabule yanaşmayacak, büyük fedakârlıklar da gerektirse, birer kadın olarak tutkularını yaşamak ve yaratıcı olmak için ellerinden geleni yapacaktır…

"Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım sürükleyici, kalabalık, geniş bir 'olgunlaşma romanı.'"
-James Wood, The New Yorker-

"Elena Ferrante: öfkeli kadın yazarların en iyisi!"
-John Waters, yönetmen-

"Ferrante'nin genç kızlık ve arkadaşlık meselesini ele alışı olağanüstü etkileyici."
-Gwyneth Paltrow, oyuncu-
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 360

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Everest Yayınları

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA