9 Kasım 2016 Çarşamba

MUTSUZLUĞA DOYUM / PETER HANDKE

Bir süredir eskisi gibi haftada bir-iki kitap bitiremiyorum. Hayat yordu galiba bu aralar beni... İş yoğunluğu da cabası..
Elimde bir kitabı süründürmeyi hiç sevmem, konudan, atmosferden kopmadan okumayı tercih ederim. Bu sefer öyle olmadı. Kısacık bir kitap haftalardır okunmayı bekliyordu.
Nihayet havanın kapalı olmasından istifade ederek kitabı bitirdim.  Bu aralar ki duygu durumuma çok hitap etmeyen bir kitap, yazar annesini anlatıyor, mutsuzluklarını ve onun bu mutsuzluğa doymak için intihar edişini anlatıyor. Duygu yüklü, karakterin iç dünyasını derinliklerine inerek anlatıyor. Dediğim gibi bu aralar bana çok hitap etmesede kitap okunabilecekler listesine alınabilir.
Kasım ayı için keyifli bir kitap önerisi olabilir.
Şimdiden keyifli okumalar.. 

"Çocukluğumdan anımsadıklarım: tuvaletten gelen garip hıçkırıklar, sümkürürken çıkan ses ve kızarmış gözleri annemin. Annem var olmuştu; bir şeyler oluyordu; hiçbir şey olamamıştı."

Handke'nin annesi Nazi dönemi, 2. Dünya Savaşı ve savaş sonrası tüketim toplumunu kapsayan yaşamı boyunca gözlerden ırak bir yaşamı seçti, ta ki aşırı dozda uyku hapı içip kendi canına kıyana kadar. Mutsuzluğa Doyum'da Handke, annesi hakkında bildiklerini, ya da bildiğini sandıklarını kayda geçirirken, romanlarındaki suskunluğunun benzerini -tarif edilemez acısı kök salmadan bir ağıda dönüştürüyor. Sade olduğu kadar şiirsel bir dille kaleme alınmış bu anlatı, aşk, öfke, hayranlık ve keskin bir tarihsel bakış açısıyla dolu olduğu kadar, yazarın kariyerindeki en dolaysız ve yoğun yapıtlardan birini oluşturuyor.
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 75

Baskı Yılı: 2014


Dili: Türkçe
Yayınevi: Aylak Adam

ISBN: 9786054849659

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA