24 Şubat 2017 Cuma

BAHAR BAHÇE

Uzun zaman oldu yazmayalı, yazamayalı...
Yaşamın koşuşturmacası içinde dönüp kendi bahçeme bakmaya fırsatım olmayalı. Kelimelerim, cümlelerim içimde birikmiş.. Dolup taşmaya yer aramış sanki..
Çocukluğumdan beri bahçeleri çok severim. Yürümeyi, çimenlere uzanmayı, bahçede oturup doğa ile kucaklaşmayı. Bu kış öyle soğuk geçti, öyle yordu ki beni. Şimdi bir ağaç, bir bahçe bulsam gider, koşup kocaman sarılırım. Kokusunu çekerim içime. Uzanıp çimenlere hayal kurarım.
Bahçem olsa renk renk çiçekler eksem, ellerim toprağa bulansa. İçime çimen kokusu dolsa keşke. Üstüm başım toz toprak içinde kalsa keşke.
Yazmaktan uzak kaldığım dönemde biraz kendi iç bahçeme daldım. Budanacakları budadım, yabani otlarını temizledim. Bol bol okudum iç bahçemi güzelleştirmek için. Kendimi yanında iyi hissetmediklerimle daha az görüştüm. Daha az nedenlerle, keşkelerle uğraştım. Oturup negatif şeyler konuşup, içimi karartmaktansa yalnız kalmayı tercih ettim. Onu bunu çekiştirmektense oturup projeler ürettim, evimi temizledim. Ertelendiğim şeyleri yeniden hayata geçirmek üzere harekete geçtim. Kırgınlıklarımı kabullendim. Gözyaşılarımı engellemeye çalışmadım, onlarlarla da barıştım. Acılarımı, kederlerimi, yorgunluklarımı, vazgeçişlerimi kabullendim. Kendi bahçemi güçlendirmek için ara ara toprağımı nadasa bıraktım. Durdum, eskisi gibi durunca paniğe kapılmadım. Kaygılarımı geçirmek için telaşlara kapılmadım. Kaygılarımı dinledim. Seslerine kulak tıkamak yerine, tüm kalbimle dinledim onları. Kendimi çılgınca eleştirmekten vazgeçtim. Hatalarımı kabullendim ve hata yapabilme ihtimallerimi. Bir de uzun zamandır ağız dolusu gülmediğimi ve güldürmediğimi fark ettim. Gülmeye çalıştım eskisi gibi. Hayatın neşesini, eğlencesini kaçırmamaya gayret ettim..
Bahar geliyor.. Yeni bir mevsim.. Ben bahara hazırım. İçimde, bahçemde..
Bahar sıcaklığıyla birlikte bize biraz daha huzur, biraz daha barış, biraz daha tahammül, biraz daha sevgi getirsin..

24.02.17.
HALENİN HARESİ

2 yorum:

ruşyena dedi ki...

amin... şimdiden mutlu baharlar size...

HARE dedi ki...

@ruşyena çok teşekkür ederim.. Hepimiz için iyi, mutlu baharlar olsun inşallah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA