6 Mart 2017 Pazartesi

SİDDHARTA / HERMANN HESSE

Bahar gelince kitap okuma keyfim katlanarak artıyor. Kışın olduğu gibi sadece kapalı ve sıcak mekanlarda değil, park, bahçe, açık havada kısacası kitabınız yanınızdaysa her yer okuma şenliğine dönüşebiliyor. Siddharta, uzun zamandır okuma listemde olan bir kitap. Okunma sırası bu baharmış meğerse. 
Kitap, kutsal buda öğretisini okuyucusun açarken, insanın özünü bulması için hem dünyaya hem de kendi içine uzanan zorlu bir yolculuğu konu alıyor. Ben olmak, insani olan, zaaflar, egolar, inançlar, toplumsal inanışlar, sahip olmak için vazgeçmeler üzerine kurulu bir kitap. Çok fazla kişisel gelişim kitabı okumuş biri olarak kitabı ilgi çekici bulduğumu söyleyebilirim. Belki de bu türde bu kadar çok kitap okumamış olsaydım kitaptan çok daha fazla etkilenebilirdim. Çünkü çevremde bu kitabı okumuş arkadaşlarımın yorumu; okuduktan sonra hayata bakış açılarını değiştirdiği yönünde. Ben de böyle bir değişiklik oldu dersem yalan söylemiş olurum. Kitap bu türde okumaları sevenler ve içsel yolculuklarına anlam kazandırmak isteyenler için mutlaka okumaları gereken türden..ok

"Genel olarak herkesçe kabullenilmiş Buddha imgesini aşan bir Buddha yaratmak, daha önce eşine rastlanmamış, büyük bir başarıdır. Siddhartha, benim gözümde, Kutsal Kitap'tan kat kat üstün bir ilaçtır..." 20. yüzyılın en büyük romancılarından Henry Miller'a bu sözleri söyleten Siddhartha, 1946 Nobel Edebiyat Ödülü sahibi Alman yazar Hermann Hesse'nin baş­yapıtıdır. I. Dünya Savaşı'nı izleyen yıllarda insanları yaşamlarını yeniden kurmaya çağıran, Doğu gizemciliğini yücelten Siddhartha, kuşaklar boyunca nerdeyse bir "kutsal kitap" gibi okunmuştur. Siddhartha'da Buddha'nın yaşamının ilk yıllarını şiirsel bir üslupla anlatan Hesse, insanın öz benliğini bularak uygarlığın yerleşik biçimlerinden kurtulmaya çalışmasını işler. "Bu kitapta," der, "tüm dinlerde, insanların benimsediği tüm inanış biçimlerinde ortak olan yanı, tüm ulusal ayrımları aşan, tüm ırkların, tüm bireylerin benimseyebileceği şeyi yakalamaya çalıştım."
(Tanıtım Bülteninden)


İnce Kapak: 

Sayfa Sayısı: 152

Baskı Yılı: 2016


Dili: Türkçe
Yayınevi: Can Yayınları

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SOSYAL MEDYA